Elephant experience in the jungle

11 augustus 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Alleen de rit ernaar toe is al prachtig! I like the jungle. Onderweg zien we groene bomen waarbij vooral de vele palm- en bananenbomen uitblinken met daartussen de typisch bruine rivieren. We horen van iedereen dat het al dagen non-stop regent in Khao Sok National Park. Dat het hier regenseizoen is in augustus wisten we, toch hoop je op droog weer. In ieder geval geen non-stop regen. En tot dusver hadden we dat ook. We doen een soort light jungle experience; olifanten wassen en een longtailtocht. Bij aankomst willen we na een goede lunch direct de olifanten bezoeken, zeker voor onze grote dierenvriend een droom. Miss Sia van ons resort regelt alles voor ons, ze brengt ons zelfs even heen en weer om te pinnen. Wat een vriendelijkheid en service! Die opgrechte motivatie om werkelijk alles voor de gasten te doen kennen we in Nederland helemaal niet. We komen aan bij Elephant Sanctuary, de mooie groene jungle omgeving alleen al is super mooi om te zien. Spontaan gaat de zon schijnen, wat een geluk! Met suikerriet mogen we twee damesolifanten voeden, ook om alvast aan elkaar te kunnen wennen. We wandelen naast de olifanten mee naar de modderpoel. Aan de ronde gaten/plassen in het pad herken je de voetsporen van de olifanten. De olifanten gaan als eerste het modderbad in en aansluitend mogen wij erbij. Even wennen. Ik weet nou niet of ik in het water modder of uitwerpselen tussen mijn tenen voel.... whatever. Ik krijg een bol modder in mijn handen en mag de olifant daar een soort van mee scrubben. Ze voelt ruw, hard met om de cm2 cm een stevige haar. Ze heeft hele lieve ogen, ik kan alleen haar emotie niet opmaken uit haar ogen. Bizar, zo groot en ik zit gewoon naast haar in het modderbad! Elephant bathing experience. Ze zeggen dat de olifanten het fijn vinden. Dat hoop ik dan maar! Ze moeten tenslotte wel op commando het bad in en met toeristen op de foto. Ook wij doen het! Tja, hoe kun je anders zo dichtbij komen bij zo’n prachtig dier. We lopen naast de olifanten - allen onder de ‘modder’ - door naar de rivier om onszelf en de olifanten af te spoelen. Het blijven indrukwekkende dieren. We spoelen de olifanten schoon met emmers water. En de olifanten spuiten ons schoon met hun slurven! En net als ik klaar ben en mijn schone kleding aan doe, spuit ze me nog een keer extra nat!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl